DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Náhradní plnění

Náhradní plnění je ideální a praktické řešení pro soukromé i státní společnosti, které zaměstnávají více než 25 zaměstnanců a nemohou splnit povinnost zaměstnávat osoby OZP (osoby se zdravotním postižením) a zárověň nechtějí platit povinný podíl do státního rozpočtu.

Náhradní plnění je možné vyřešit odebíráním našich služeb. Naše společnost je uznána na Chráněném trhu práce, protože zaměstnáváme více než 50% osob OZP z celkového počtu svých zaměstnanců. Místně příslušný Úřad práce s naší společností uzavřel písemnou dohodu. Na základě dohody sepsané s Úřadem práce pro Prahu-východ jsme společností, která je od roku 2016 uznanou na chráněném trhu práce, dle §78a zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů. V průběhu plnění zakázek jsou vždy dodrženy veškeré pracovněprávní předpisy. Součástí dohody s Úřad práce je pravidelné čtvrtletní dokládání výpisů, že společnost nemá zachyceny v evidenci daní daňové nedoplatky u finančního úřadu, u celního úřadu, nedoplatky na pojistném a na penále na sociálním zabezpečení a příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, na pojistném a na penále na veřejném zdravotním pojištění. K tomu dokládáme výpis z účtu pro ověření, že jsou všechny povinné platby za zaměstnance zaplaceny řádně a včas. Na základě výše uvedených pravidelných kontrol se společnost řadí mezi důvěryhodné poskytovatele služeb.

 

Evidence náhradního plnění

Odběratel si založí účet na portále Úřadu práce (www.uradprace.cz).

Odběratelem je v této souvislosti ten, jehož IČO či RČ figuruje v systému e-identita nebo datová schránka a údaje jsou shodné s údaji odběratele v evidenci náhradního plnění. Odběratel se přihlásí do aplikace na portálu MPSV (https://www.mpsv.cz/cas/login) a vyplní zde svůj email potřebný k odsouhlasení údajů.

Zaevidované odebrané služby v aplikaci náhradního plnění ze strany dodavatele je nutné zkontrolovat a potvrdit. Zákon o zaměstnanosti ukládá dodavateli povinnost vložit do evidence údaje o poskytnutém plnění do 30 kalendářních dnů od jeho zaplacení. Odběratel po kontrole klikne na tlačítko "odmítnout/vrátit/schválit". Pro celkovou kontrolu je možné v sekci Doklady - vyfiltrovat po zadání IČO dodavatele - všechny doklady a vyexportovat do tabulky ve formátu .xml.

V případě dotazů ohledně našich vložených dokladů Vám rádi odpovíme a poradíme s evidencí náhradního plnění na portále.

Více informací se dozvíte na portále Úradu práce (https://www.uradprace.cz/web/cz/zamestnavani-ozp)